Khamis, 14 Julai 2011

Recipe Homemade Sugar scrub


Scrub badan yang simple dan hasil yang memberangsangkan
Selama nie  x tau lak yang gula merupakan salah satu agen pembersih dan pengelupasan yang baik untuk kulit. Ingatkan selama nie untuk makanan je..Rupenya boleh membantu kita mendapatkan kulit yang lebih cerah dan lembut. Ia membantu menghilang sel-sel kulit mati. Baru jek praktik kan malam  tadi..Kulit more lembut dan terase lebih segar. Resepi yang simple dan bahan2 nya mudah diperolehi. 


Bahan-Bahannya :-
1 cawan gula perang
1/2 minyak zaitun
Botol kaca yang berpenutup

Cara-caranya :-
 Masukkan gula kedalam botol dan tuangkan minyak zaitun diatas gula tadi.gaulkan sebati..Siap untuk digunakan. Lumurkan pada badan sebelum mandi dan gosok secara membulat. Selebihnya boleh disimpan dan digunakan lagi.. Hiaskan botol scrub anda supaya nampak menarik dan membuat kita tertarik tuk menggunakannya...Amalkan seminggu 2 kali.



Bagi sesiapa yang x berapa nk rajin tuh boleh je beli kt body shop..Tp harga mahal skit dari yang kita buat sendiri. Lebih baik buat sendiri dan dapat jimatkan perbelanjaan bulanan kita..heheehe..Anda juga boleh menggunakan ekstrak vanilla, lavendar oil dn mcm2 lagi mengikut kesukaan anda. Pilihan ditangan anda. Permudahkan ia mengikut keselesaan anda. 



Berusaha menjaga amanah Allah sebaik mungkin. Kecantikan itu milik kita semua..Hargai anugerah indah Ilahi itu kerana ianya datang hanya sekali.  Jom sama2 kita usaha... 

Selamat mencuba..:))






2 ulasan:

  1. menariknya home made body scrub cmni..memang boleh saving tiap-tiap bulan :)

    BalasPadam
  2. btul 2..cubelah..result die best..

    BalasPadam